Translate

Bunları asla yapmayın...


Sahte Umutlar Vermeyin
Yanınızdan her ayrılan hayata karşı umut dolu olarak ayrılmalı, ama bu umutlar hiçbir zaman sahte olmamalı...

Sahte umut, bir insanın yaşamını alt-üst edebilecek ve bir ömür boyu huzursuz, sağlıksız yaşamasını sağlayacak olan zehirdir...
Verdiğiniz sahte umutlar karşınızdakinin beklentiler içinde ve mış gibi yaşamasına neden olur.
Sizde olmasını istemediğiniz hiçbir şeyi başkalarına vermeyin.
Sizin de sahte umutlarınız varsa, bunları gerçeği ile değiştirin...
*
Fal bakmayın, baktırmayın...
Eğlence olsun diye bakılan, baktırılan fallar, insanlarda gereksiz ve boş beklentiler ile yaşamlara müdahaleler yaratır.
Sadece algılara güvenerek hayatınıza ya da başka hayatlara yön vermeyin.
Bu kaldıramayacağınız bir sorumluluktur.
Fallarda sahte umutlar gizlidir.
Böylesine büyük ve kaldıramayacağınız bir sorumluluğun altına ne siz girin ne de başkasını sokun.
*
Ayıplamayın
Ayıplamanın içinde yargılar vardır. Yargıların içinde dedikodular gizlidir. Dedikodular ise sevgisizlik barındırır.
Her ayıplayışınız, sizin gelecekte yaşayacağınız olayları, davranış biçimlerini oluşturur.
Kim ayıplayarak yaşarsa ayıpladıklarını mutlaka kendisi yaşar...
Yaşamınız ayıp aramakla geçmesin.
Ayıpladığınız kadar ayıplanacağınızı unutmayın.

Ayıplanıyorsanız, ayıpladıklarınızı düşünün ve af dileyin...
*
Sevgisiz yaşanmaz...
Sevgi ruh ve beden sağlığınızın en güzel uyarıcısı,tedavi edicisi, yaşam iksiridir.
Sevginin gücü ile her canlı tedavi olur.
Siz de, hem bedeninizi hem ruhunuzu sevgiden yoksun bırakmayın.
Kendinizi çok sevin.
Dostluklarınızı seçerken de sevgisiyle yaşayan ruhlardan seçin.
Sevgisizlerin sevgisizlikleri bulaşıcıdır, sizin ruhunuzu etkilemelerine izin vermeyin.
*
Hiç bir şey sizin değildir...
Çevrenizi, malınızı, insanları, işinizi, evinizi, arkadaşlarınızı, eşinizi veya çocuklarınızı " im' lerle " sahiplenmeyin. Hiç bir şey sonsuza kadar sizin değildir. Ne kadar sahiplenirseniz o kadar sizden uzaklaşacaklardır.
"O şeyi" kaybettiğiniz gün "o şeyin" size ait olmadığını anlamak acı verir.
BİZ demenin yüceliğini kavrayın ve hayatınızın her aşamasına biz' i katın...
(İm örnekleri: Ben im çocuğum, ben im arabam, ben im evim, ben im arkadaşım, ben im eşim, ben im ailem... vb.. )
*
Hiç bir şey göründüğü gibi değildir...
Gördüğünüz her olayın göremediğiniz yüzünü görmeye çalışın...
Doğru olan sizin göremediğiniz olabilir.
*
İnsanları yargılamayın...
Yargıladığınız sürece yargılanırsınız.
Başka kişileri yaşam tercihlerinden, davranışlarından, yaşadıklarından, yaptıklarından ya da yapamadıklarından dolayı yargılmayın.
Kişiler hakkında konuşmadan önce, onun penceresinden kendinizi seyredin.
*
Dedikodu yapmayın...
Başka insanlar hakkında yapacağınız her dedikodu size fazlasıyla dönecektir.
Yaşam ayna gibidir, siz ona nasıl bakarsanız o da size öyle bakacaktır.
Dedikodu yapmadan önce kendinizi gözden geçirin.
Sizin özel yaşamınız ne kadar değerliyse başkalarının yaşamı da aynı değerdedir.
*
Sahte sevgiler sunmayın...
İnsanlara sunacağınız sahte sevgiler, onlara yapabileceğiniz 
en büyük kötülüklerden biridir...
Her canlı sevgiye muhtaçtır, sevgiyi arzular...
Sahte sevgi vermenin savunmasız bir bebeğe anne sütü yerine zehir vermekten farkı yoktur.
Unutmayın, siz ne kadar sahte sevgi sunarsanız, o kadar sahte sevgi bulursunuz...
Sahte sevgilerle çevrenizi ve kendinizi zehirlemeyin...
*
mış... gibi yaşamayın
"mış" yaşamlarla kendinizi ve çevrenizi aldatmayın.
Her aldanış bir çöküşü getirir.
Yaşamınızın bir kesitinde mış' larla oluşturduğunuz hayat mutlaka yok olur. Kumdan kaleler sizi savunmasız bırakır.
mış... yaşamlarla geleceği yok etmeyin...
(mış örnekleri: zengin miş, fakir miş, sağlıklıy mış, sağlıksız mış, bilgiliy miş, biliyor muş, mutluy muş, huzursuz muş, duyarlıy mış, algılıyor muş, güçlüy müş, güçsüz müş vb.)


9 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba
bu sıte gercekten bana ayna oldu
her neye ıhtıyacım oluyorsa burda bulabiliyorum
Çok teşekkürler iyiki varsın
prenses

Adsız dedi ki...

evet.."mış" yaşamlar ölüme bile neden olabiliyor...yakınen gördüm diyebiliyorum...lütfen kandırmayalım kandırılmayalım...özelliklede kendimizi...

Adsız dedi ki...

Selam
Tebrikler
Ankaradan sadık y.
iyi günler diliyorum.

Adsız dedi ki...

Keşke herkes hayata sizin anlattığınız gibi bakabilse hiç mutsuz insan olmazdı.

Adsız dedi ki...

süper bir site tesadüfen karşılaştım ama müdavim oldum iyki varsınız sevgiyle kalın

Adsız dedi ki...

merhaba,
sitenizle, kuantum olumlama, olumlu düşünme teknikleri vb. gibi konularla ilgili araştırma yaparken tanıştım ve genel olarak da hoş buldum. fakat bi yazıda bana olumsuz gelen bir şeyle karşılaştım; bunları asla yapmayın yazısındaki " sahte umutlar vermeyin" başlıklı yazı. sahte umut nedir? umudun sahtesi mi olur? sahte umut dediğiniz zaman, bu evrende gerçekleşemeyecek şeyler olduğunu otomatikman kabul etmiş olmuyor musunuz? size o an için sahte gibi görünen umut, söylediğiniz kişinin içindeki bi şeyi ateşleyerek gerçeğe dönüşebilir. sahte davranmayın, sahte sevgi vermeyin, sahte ilgi göstermeyin dediğinizde size tamamıyla katılıyorum ama sahte umut konusunda kesinlikle farklı düşünüyorum. sevgi, huzur ve mutlulukla kalın...

Unknown dedi ki...

bilgiledirme ön sayfasındaki öğütlerinizi okudum.zerre kadar bir yanlış yok.
bütün tavsiye etmiş olduğunuz öğütlerin tamamı ve daha fazlası islamda mevcut.
siz sadece islami kavramları ve herşeyin yaratıcısı yüce allahın ismini kulanmıyorsunz

Editör dedi ki...

Sevgili Faik
Öğütleri beğenmenize çok memnun olduk. Bu öğütlerin ne islamiyetle ne de diğer semavi dinlerle çelişen bir yanının olması mümkün değildir. Biz dil olarak Türkçeyi kullanmaya çalıştığımız için sizin islami kavramlar dediğiniz Arapça ifadeleri kullanmıyoruz. Ama Allah' ın ismini "mânâ" olarak her an kullanıyoruz. Eğer bu satırlardaki mânâda O'nu görmemiş olsaydınız aklınıza Allah gelir miydi? Mânâda değil şekilde söz etmek gafletine düşmek istemiyoruz. Sizde olduğu gibi gören göz mânâda da görüyor... Sevgi ve saygılarımızla...

Adsız dedi ki...

Merhaba,

Sevgi içimizde, sevgi bizimle, paylaşmak bizim elimizde, yeter ki insanlar görmek istesin, çaba sarfetsin ve tüm kapılarını sevgiye ve paylaşıma açsın.

Sevgiyle Kalın

İstanbul dan Ebru